Heti menü

Heti menü

Nyereményjáték

Nyereményjáték

Pizza

Pizza

Sütemények

Sütemények

A növényi rostokban gazdag étrend

•    hozzásegíti az egészséges táplálkozás megvalósításához
•    a szív-és érrendszeri megbetegedések elkerüléséhez
•    gátolja az epekő képződésének esélyét
•    elősegíti méregtelenítését
•    fogyókúráját

A szervezetünkbe bejutó növényi rostokat szervezetünk nem képes lebontani. Mivel nem hasznosulnak, nem jelentenek energiaforrást, azaz nem hízlalnak. Sőt megakadályozzák egyes energiát adó tápanyagok teljes mértékű felszívódását: zsírok és cukrok egy része. A növényi rostok találhatók zöldségekben és gyümölcsökben, valamint gabonákban. A cellulóz és a pektin gátolja a tápanyagok felszívódását, ugyanakkor telítettség és jóllakottság érzetét keltik, ez a fogyókúrában nagy szolgálatot tesz. A zabkorpa illetve búzakorpa joghurtban, tejben elkeverhető, javasolt fogyasztása napi 3-5 evőkanál. Az étvágyat csökkenti, és a bélműködésre is jó hatással van. A szénhidrátok felszívódásának gátlásában kedvező, mert az étkezés utáni vércukorszint emelkedés csökken, hiszen az étel szénhidrát tartalmának felszívódását elhúzódóbbá teszi. A rostok megkötik a pangó epesavakat, így az epekőképződés kialakulásának esélyét is csökkentik. A rostban gazdag táplálkozás hosszabb rágási időt igényel, ami miatt a táplálékfelvétel lassul, ezáltal a gyomor kiürülése és a felszívódás is.  A cukorbetegek diétájában a rostban gazdag étrend hatására a vércukorszint ingadozás ritkábban fordul elő. A magas vérzsír szint a növényi rostok adásával szintén csökkenthető. Milyen nyersanyagokban gazdagok növényi eredetű rostokban?

•    Zöldségfélékben: zöldborsó, sárgaborsó, kínai kel, retek, karalábé, sárgarépa, zöldpaprika, paradicsom, uborka, brokkoli, karfiol, padlizsán, cukkini, sóska, paraj, spárga, káposztafélék, kukorica, bab, zöldbab, szója.
•    Gyümölcsök húsa és héja
•    A korpák: búzakorpa, zabkorpa, melyeket akár joghurtba, kefirbe keverhetünk, vagy rakott, töltött ételeket, vagdaltakat dúsíthatjuk velük.
•    Teljes kiőrlésű lisztek, pl.: Graham liszt, zabpehely, búzapehely, árpapehely, rozspehely, búzacsíra, barnarizs, müzlik, de csak a hozzáadott cukrot nem tartalmazó készítmény javasolható.
•    Az olajos magvak, diófélék is magas rosttartalmúak, de ezeket magas olajtartalmuknál fogva csak kis mennyiségben alkalmazhatjuk fogyókúrás étrendben, heti egy-két alkalommal pár szemet.

Fontos megjegyezni, hogy a megnövelt korpafogyasztás mellett emeljük a folyadékbevitelt is, hiszen duzzadóképességüket, így jótékony hatásukat is csak így tudják legjobban kifejteni.

Tordai Szilvi, dietetikus

 

Nike Étterem - Pizzza

Hidegtálak

Hidegtálak

Online rendelés

Online rendelés

Életmód magazin

Életmód